close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך והאם לבחור את הטלפון סלולרי הראשון של הילד?

מערכת שורשו תמוז, תשעז30/06/2017

תשלטו בצריכת הטכנולוגיה של הילד ותאפשרו לו לעסוק גם בפעילויות אחרות וחשובות עוד יותר כמו קריאה, ספורט ומשחקים בשטח הפתוח

תגיות:
הילדים שלנו רואים אותנו עם הטלפון ומחליטים שזה בדיוק הזמן לשלוף את המשפט האהוב עליהם יותר מכל: "גם אני רוצה". אפשר להבין מהיכן מגיע החשק הזה, שהרי הם רואים אותנו עם הטלפון האישי שלנו ורוצים גם. השאלה היא מתי ואיך נכון לבחור עבורם את מכשיר הטלפון הראשון.

שאלת התזמון
יכול להיות שאתם זוכרים את הילדות שלכם, שעברה ברובה ללא טלפון נייד שנמצא תמיד בכיס או בילקוט בית הספר. ההשוואה בין העידן הנוכחי לשלהי המאה הקודמת היא כמובן השוואה לא הוגנת, שהרי היום יש לכל אדם בישראל (ובעולם בכלל) טלפון נייד אחד לפחות. פעם לא ידענו איך נראה טלפון שאיננו מחובר ישירות אל הקיר. אם גם זה לא מספיק, הרי שהיום הטלפונים חכמים עוד יותר מאשר היו בתחילת הדרך, וכך אנחנו יכולים לקבל המון מידע באמצעות סמארטפון מתוחכם במיוחד. באופן טבעי, גם הילדים שלנו רוצים להצטרף לטרנד הזה, והאמת היא שמבחינת ההורים זהו דווקא יתרון של ממש. מאחר ואנחנו דואגים לילדים ולביטחונם האישי, אין ספק שרכישת טלפון היא צעד חשוב, באמצעותו נוכל לדעת בכל רגע נתון היכן הם, לאן הם הולכים ומתי הם צפויים לחזור הביתה.

איזה טלפון לבחור?
בגילאים צעירים, שבהם הילדים מתחילים להסתובב באופן עצמאי וחופשי הרבה יותר, טלפון סלולרי הוא ללא ספק פתרון יעיל. עם זאת, הם לא חייבים לקבל טלפון חכם כבר בגיל הזה. אם המטרה העיקרית היא לאפשר להם להודיע כשהם מאחרים ועוד יותר מכך, לאפשר לכם ליצור קשר כשהם מתעכבים בדרך הביתה, טלפון פשוט מספיק בהחלט. מצד שני, סמארטפון יכול לספק לנו אמצעי פיקוח יעיל, שהרי במקרים רבים ניתן לאכן את הטלפון ולזהות את מיקומו אם יש סיבה טובה לדאגה. בנוסף, זהו גם כלי שיעזור לילד לשמור על קשר עם חבריו לכיתה, לתאם מפגשים חברתיים וגם לשחק משחקים שיפיגו את השעמום ויעבירו את הזמן. פלאי הטכנולוגיה.

אל תשכחו להציב גבולות
אם החלטתם לרכוש לילד סמארטפון כדי לשמור על קשר רציף יותר וגם לספק לו עוד כלי משחק, אל תשכחו לקבוע גבולות. הטלפון לא חייב להיות מחובר לאינטרנט כל הזמן, ולגיטימי לקבוע כי בשעות מסוימות המכשיר יישאר מנותק כדי שתבלו זמן איכות יחד. כך תשלטו בצריכת הטכנולוגיה של הילד ותאפשרו לו לעסוק גם בפעילויות אחרות וחשובות עוד יותר כמו קריאה, ספורט ומשחקים בשטח הפתוח.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה